Fairplay Towage Group złożył zamówienie na dwa nowe holowniki, które wybuduje Damen. Pierwsza z jednostek wejdzie do eksploatacji jeszcze w tym roku.
Jedną z wymagających części procesu instalacji wiatraków na morzu jest dostarczenie na odpowiednie miejsce ich elementów. Pomysł, nad którym pracuje Fairplay Towage Polska, może znacznie ułatwić to zadanie.
Kontynuując przyjętą strategię dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w polskich portach. Pierwsza dostawa odbyła się 11 marca 2024 r. – w porcie w Gdyni zatankowana (zabunkrowana*) została jednostka Fairplay VII, należąca do firmy Fairplay Towage Polska Sp. z o.o. Sp.k. Działalność bunkrowa Grupy Unimot prowadzona będzie w oparciu o dwa z dziewięciu terminali paliwowych należących do Unimot Terminale, zlokalizowanych w Gdańsku i Szczecinie.
Szanowni Państwo, stało się – żyjemy w ciekawych czasach. 2023 rok w gospodarce morskiej w Polsce obfitował w wydarzenia warte odnotowania, a nie brakowało również momentów, które są najzwyczajniej w świecie ważne. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w 2023 roku w kraju.
Podczas drugiego dnia targów Baltexpo, na targach odbywało się także całodniowe wydarzenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Innovation Norway zatytułowane „Technologie zeroemisyjne w gospodarce morskiej”. Swoją prezentację „Polska energetyka zwraca się w kierunku morza” przedstawił w jego ramach wydawca i redaktor naczelny portalu GospodarkaMorska.pl Mateusz Kowalewski.
Nowoczesny holownik Fairplay-90 będzie służył w świnoujskim porcie. W piątek, 12 maja odbyło się oficjalne powitanie jednostki. Fairplay Towage Polska zapowiada powiększenie floty o kolejne holowniki.
W piątek, 12 maja w Świnoujściu zostanie podniesiona bandera na jednym z dwóch nowych holowników Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym Fairplay-90 jest Szczecin, a jednostka będzie wykorzystywana głównie do obsługi portu w Świnoujściu.
Należąca do Lotos Petrobaltic platforma wiertnicza Petro Giant zakończyła prace na złożu B101 na Bałtyku i została przeholowana na nową lokalizację. Trwającą blisko cztery doby operację prowadziły trzy statki – dwie jednostki Petrobalticu i dwa holowniki firmy Fairplay.
Damen Shipyards dostarczyła dwa holowniki RSD Tugs 2513 do Fairplay Towage. Jednostki będą operować odpowiednio w Niemczech i w Polsce. W tym samym tygodniu obie firmy podpisały również kolejny kontrakt, w ramach którego Damen dostarczy swojemu klientowi dodatkowe trzy holowniki, w tym dwa RSD Tugs 2513 oraz ASD Tug 2813.
Equinor i Polenergia zakończyły trwające ponad rok badania wietrzności i natężenia fal dla najbardziej zaawansowanego projektu tzw. drugiej fazy - MFW Bałtyk I. Dane oceaniczne i meteorologiczne, zebrane przez urządzenie ochrzczone imieniem „Anna”, pozwolą określić przewidywaną produkcję energii z farmy wiatrowej, a także stworzyć jej projekt od fundamentów po łopaty.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic
Ruszyła cyfrowa rewolucja sektora MŚP. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych
Stępka pod okręt hydrograficzny dla sił morskich Włoch położona
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce